Шветсия дар раддабандии кишварҳое, ки аҳолиаш хушхбахтанд, мавқеи пешсаф дорад. Зеро, аз кӯдакӣ шведҳо махсус тарбия меёбанд. Ҳадафи асосии тарбия озодии шахсӣ аст.
Скандинавиён аз дигар миллатҳои Аврупо хеле фарқ мекунанд. Гап дар сари он нест, ки он ҷо сатҳи некуаҳволӣ болост ва риояи қонун шоёни таҳсин аст. Шведҳо дар бораи зиндагӣ мафҳуми дигар доранд. Онҳо рӯйхати пурраи принсипҳое доранд, ки самтро мушаххас мекунад. Ҳамаи ин ҳатто номи махсус дорад — «ЛАГОМ». «Лагом» як навъ фалсафаи мувозинат аст.
Шведҳо тарзи ҳаёти хеле мӯътадил доранд ва ин аслан дар ҳама чиз зоҳир мешавад.
- Сифат дар ҳама чиз. Дар назари аввал чунин ба назар мерасад, ки лагом сарфакориро дар назар дорад. Аммо дар асл, маънои истеъмоли оқилона аст. Дар мисоли либос онро ба осонӣ метавон шарҳ дод: ба ҷойи ашё ё либоси пастсифат беҳтар аст, ки як ашёи гаронбаҳои босифат харед.
- Бидуни шаҳомат ва худнамоӣ. Лагом соати гаронбаҳо, мошини навтарин ва либосҳои мудбуда нест. Ҳатто агар шахс сарватманд бошад, ин маънои онро надорад, ки дороиашро нишон диҳад. Шведҳо бешубҳа чизеро барои худнамоӣ бо қарз намехаранд.
- Таваҷҷуҳ ба табиат. Аз кӯдакӣ ба шведҳо эҳтироми сайёра ва сарватҳои он таълим дода мешавад. Аз ин рӯ, тааҷҷубовар нест, ки онҳо сайру гашт дар табиатро аз рафтан клубу тарабхонаҳо авлотар медонанд.
- Шведҳо аз рӯи қоидаи истифодаи дубора, коркарди дубора зиндагӣ мекунанд. Масалан, онҳо либосҳоро ба созмонҳои хайрия ё коркарди дубора медиҳанд.